ALOE VERA – KHASIAT & KELEBIHANYA

June 08, 2017

ALOE VERA – KHASIAT & KELEBIHANYA💝💝

Aloe Vera adalah ramuan no 4 di dalam Fefet Sireh Premium 7 dalam 1. :MENCEGAH adalah lebih baik dari MERAWAT”. #Fefet Sireh Premium 7 dalam 1; sahabat baik WANITA!

Aloe Vera adalah sejenis tumbuhan yang sudah dikenali sejak ribuan tahun silam dan digunakan sebagai penyubur rambut, penyembuh luka, perawatan kulit dan kesihatan intim wanita. Secara umum, lidah buaya merupakan satu dari 10 jenis tanaman terlaris di dunia yang mempunyai potensi untuk dikembangkan sebagai tanaman ubat dan bahan mentah industri.

Kandungan aloe vera:

Vitamins (A, C, E, folic acid, choline, B1, B2, B3, B6 and B12)
•Minerals (Zinc, Calcium, Magnesium, Sodium, Chromium, Selenium, Manganese, Iron, Potassium, and Copper)
•20 Amino Acids
•Enzymes (yang boleh mencegah peradangan)
•Sugars
•Anthraquinones
•Hormones
•Fatty Acids
•Saponin (yang berupa zat anti bakteria)

Kelebihan aleo vera:

Menghilangkan bekas #jerawat – gel aloe vera adalah ubat yang berkesan untuk menyingkirkan bekas jerawat. Berfungsi untuk mengurangi pembengkakan pada kulit. Penggunaan yang kerap juga membantu mencegah jerawat, sehingga kulit lebih halus.
Mengurangi kelemumur di kepala – Aloe vera memilik sifat antivirus yang dapat membunuh mikroorganisma dan mencegah folikel rambut yang menyebabkan kelemumur. Ia juga boleh menyingkirkan gatal dan iritasi yang berkait dengan kelemumur.
Mencegah kedutan kulit – Aloe vera dapat melindungi kulit dari tanda-tanda penuaan kerana ia mengandungi polisakarida yang merangsang regenerasi sel kulit. Ia juga memiliki sifat anti-inflamasi dan antioksidan yang mencegah kulit dari kerosakan sinar ultraviolet.
Meredakan kulit gatal dan ruam – Aloe vera gel mengandungi vitamin E yang membantu menyembuhkan kulit. Ini adalah pelembab terbaik dan memiliki kualiti meredakan dan mengurangi peradangan yang disebabkan oleh gatal.
Meredakan kulit terbakar – Aloe vera gel boleh dijadikan ubat  bagi kulit yang mengalami “sunburn”. Anti-bakteria yang ada dalam gel tersebut bekerja sangat baik untuk penyembuhan kulit terbakar oleh sinaran matahari.
Mencegah jangkitan miss V
Menyembuhkan luka terbakar – Gel aloe vera memiliki sifat pendinginan yang membantu rasa perit kulit terbakar. Sifat gel itu sendiri meningkatkan aliran darah di pembuluh lebih dekat ke permukaan kulit dan membantu perbaikan kulit rosak. Selain kulit benar-benar terbakar, aktiviti lain seperti terkena percikan minyak panas, menyentuh seterika juga boleh dirawat dengan menggunakan aloe vera.
Masker wajah

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Followers

Blog Archive